Post image
900 bin çocuk eğitimsiz

thumb

İstanbul Kültür Üniversitesi’nde (İKÜ) yapılan “Göç, Çocukluk ve Eğitim” konulu sempozyumda göçe maruz kalan çocukların sorunları tartışıldı. Etkinlikte İKÜ Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hasan Şimşek, UNICEF Türkiye Eğitim Birimi Başkanı Chiharu Kondo, Çocuk Gelişimi ve Eğitimcileri Derneği Genel Başkanı Doç. Dr. Nurper Ülküer, ERG Temsilcisi Batuhan Aydagül ve AÇEV Temsilcisi Serkan Kahyaoğlu konuşmacı olarak yer aldı.

2 milyon çocuk evsiz

Konuşması sonrasında bir söyleşi yaptığımız UNICEF Türkiye Eğitim Birimi Başkanı Kondo, “13 buçuk milyon insan, insani yardıma muhtaç. Suriye’den kaçan insan sayısı 4.8 milyon, ülke içinde şiddet nedeniyle evlerini terk edenlerin sayısı ise 6.6 milyon. Yaklaşık 2 milyon çocuk mülteci, Irak, Ürdün, Lübnan ve Türkiye’de yaşayacak bir vatan arıyor” dedi. Türkiye’de yaklaşık 1 milyon 470 bin Suriyeli çocuğun yaşadığını, bunlardan 1 milyon 250 bininin eğitim çağında olduğunu belirten Kondo, MEB verilerine göre 325 bin Suriyeli çocuğun okula kayıtlı olduğunu 900 binden fazlasının ise hâlâ okula gidemediğini söyledi.

AB kendini düşünüyor

Türkiye Devleti’nin krizin başından beri mülteciler konusunda iyi bir sınav verdiğine değinen Kondo, Avrupa Birliği ülkelerinin ise kendi önceliklerini ön planda tuttuğunu kaydetti. Kondo’nun sözleri şöyle:

“Mülteciler konusunda Türkiye cömert bir tutum içinde. Eğitim başta olmak üzere tüm temel ihtiyaçların karşılanması için çalışıyorlar. Türkiye’deki mültecilerin sayısını da göz önüne alırsak, devletin mükemmel bir iş çıkardığını söyleyebiliriz. Avrupa Birliği’ne gelirsek, burada UNICEF Temsilcisi olarak bulunduğum için kendi düşüncelerimi söylemem doğru olmaz. Öte yandan bence Avrupa Birliği ülkelerinin farklı endişe ve öncelikleri var. Bu endişeleri de mülteci sorunundan önde tutuyorlar.”

Suça karşı eğitim Kondo, “Eğitim çocukları suça ve diğer tehlikelere karşı koruyacak ya da en azından kendilerini korumalarını sağlayacak önemli bir araç. Bu yüzden eğitim sistemine dahil olmayacak mülteci çocukların ya örgün eğitim ya da alternatif eğitim yollarıyla eğitime dahil edilmesi gerekiyor” dedi.

(Cumhuriyet.com.tr, 22.03.2016)

Bu Yazıya Hiç Yorum Yapılmadı.

SİZ DE YORUM YAZIN